Starym-nowym partnerem telewizyjnym NHL została przed kilkoma tygodniami stacja ESPN. Kilkanaście dni później drugi kawałek tortu z prawami do transmisji trafił do całkowitego nowicjusza, „świeżaka” jeśli chodzi o hokejowe doświadczenia. Nieoczekiwanym zwycięzcą drugiego przetargu została należąca do miliardera Teda Turnera stacja TNT. Co to oznacza dla najlepszej hokejowej ligi świata? Czy NHL obroniła się finansowo, a czy jej prawa to w ogóle gra warta świeczki na tle innych zawodowych lig w Stanach Zjednoczonych? Na te oraz inne pytania postaramy się odpowiedzieć poniżej!

Kiedy tylko ten nieco atrakcyjniejszy pakiet trafił w ręce ESPN, od razu pojawiły się głosy, że drugi kawałek tortu z pewnością zostanie tam, gdzie jest, tj. w rękach NBC. Niewielu wyobrażało sobie, że NHL całkowicie zniknie ze stacji, z którą była związana od piętnastu lat. Wydawało się, że obie strony wzajemnie się potrzebują, a gdy zachodzi taka reakcja, to zwyczajnie musi dojść do porozumienia. Tymczasem okazało się, że w biznesie nie ma absolutnie żadnych sentymentów, jest tylko chłodna kalkulacja. Szefowie NBC sądzili, że skoro kiedyś wyciągnęli rękę do NHL, to teraz mogą przygotować skromną ofertę i na zasadzie swoistego syndromu sztokholmskiego liga i tak z nimi zostanie. NHL z kolei uważali, że skoro poprzedni kontrakt z koncernem Comcast był dla nich coraz mniej korzystny, teraz przyszła pora powetować sobie poniesione straty.

Wydaje się, że Gary Bettman i jego gang mieli sporo szczęścia, że do negocjacji – podobno w ostatniej chwili – wkroczył koncern Teda Turnera. Informacje o zainteresowaniu ze strony jeszcze jednego dużego gracza, stacji Fox, okazały się może nie wielką ściemą, ale z pewnością w przekazie medialnym przeszacowano apetyt Foksa na ten zakup. Nieszablonowy wariant z oddaniem drugiego pakietu również w ręce ESPN (o czym spekulowano tuż po podpisaniu pierwotnej umowy) też nie wypalił. Mogło więc być tak, że NHL zostałaby na lodzie i Bettman musiałby przyjąć cokolwiek od NBC, gdyż zwyczajnie zabrakło partnerów do negocjacji. Na szczęście w tym momencie wkroczyła stacja TNT/TBS i uratowała biznesplan komisarza. W kuluarach mówi się, że jeszcze przed pandemią Bettman przed właścicielami klubów roztoczył wizję pozyskania 750 mln $ rocznie z tytułu nowych praw telewizyjnych. Kiedy zsumujemy kwotę 420 mln od ESPN i 225 mln od TNT wychodzi nam 645 mln $ za sezon. Do najbardziej optymistycznego wariantu zabrało więc całkiem sporo, lecz biorąc pod uwagę pandemiczne okoliczności, szefowie poszczególnych organizacji i tak muszą być bardzo zadowoleni z roboty komisarza.

Jak dokładnie wygląda porozumienie z Turner Sports i na czym polega? Otóż:

__________________________________

Aby czytać dalej

Wybierz jedną z opcji abonamentu i ciesz się nieograniczonym dostępem do serwisu. NHL w PL to miejsce naszej pracy. Traktuj nas jak gazetę lub magazyn. Dziennik lub miesięcznik, przy tworzeniu którego działa wiele osób za określone wynagrodzenie. 10 złotych za miesięcznik złożony z 100 stron (średnia ilość artykułów w portalu) to uczciwa cena.

Możesz nam zaufać! Współpracujemy z uznanymi na polskim rynku markami jak TVP, czy wydawnictwo SQN, a o naszej rzetelności i bezpieczeństwie całego procesu świadczą już setki sprzedanych przez nas abonamentów. Płatność jest prosta i intuicyjna ale w razie wątpliwości w FAQ zobaczysz jak wygląda proces zakupu. Zapraszamy do działu z darmowymi artykułami gdzie będziesz mógł przekonać się, że naprawdę warto w nas zainwestować.

Istnieje możliwość zapłaty zwykłym przelewem bankowym. W tym celu proszę wykonać przelew na konto:

NHL W PL
Idea Bank: 84195000012006351270730001

W tytule należy podać wybrany abonament i adres e-mail. Jak tylko otrzymamy pieniądze, uaktywnimy konto. Można to przyspieszyć przesyłając nam potwierdzenie przelewu na re******@**lw.pl

Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 30 dni22 zł
Anuluj
Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 90 dni50 zł
Anuluj
Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 180 dni90 zł
Anuluj

5 KOMENTARZE

  1. RE-WE-LA-CJA!!!

    Dzięki wielkie. Otake zestawienie mnie chodziło!

    Jeśli chodzi o NBA, to zastanawiam się na ile wiarygodna jest średnia. Natrafiłem na informacje, że oglądalność w ostatnich miesiącach jeszcze bardziej im spadła – flagowe mecze potrafiły przyciągnąć grubo poniżej miliona widzów (~700k), a regułą było, że widownia nie przekraczała miliona. Średnia tego za szybko nie pokaże.

  2. Jak to będzie się miało to Kowalewskiego w Polsce i czy dalej będzie wspierana aplikacja nhl.tv czy trzeba liczyć się, że całkowicie zostanie to porzucone i będziemy musieli bulić przykładowo za 2 platformy ESPN i TNT, żeby oglądać wszystko tak jak do tej pory?

    • Trudno powiedzieć na ten moment. W Kanadzie od jakiegoś czasu własną platformę streamingową koncern Rogers, w Skandynawii dysponuje nią firma Viaplay. W USA i – dzięki temu – w reszcie świata dostępna była usługa NHL.tv, bezpośrednio zarządzana przez NHL. Teraz liga chyba „pochowa” się na różnych aplikacjach jak Hulu, ESPN+, HBO Max, sądzę jednak, że dla pozostałych krajów przygotują jakąś nową usługę. Wątpię, żeby dla odbiorcy w Polsce wiele się zmieniło, co najwyżej nazwa 🙂 Ale będę dawać znać jak coś konkretnego się pojawi!

Comments are closed.