Halo, pobudka, NHL wstawaj. Inni idą do przodu. Ty też potrzebujesz czegoś nowego. Nie chodzi tylko o oglądalność, choć w dużej mierze też właśnie o to. Nie zależy mi, żeby hokej był najpopularniejszą dyscypliną sportu na świecie, wiem, że nigdy tak nie będzie i jako fan nawet czuje z tego powodu pewnego rodzaju prestiż. Lubię te niszę, ale też martwię się, aby ona nie pochłonęła w którymś momencie tego pięknego sportu. Potrzebni są sponsorzy i ich pieniądze, a żeby to wszystko fajnie funkcjonowało, potrzebna jest oglądalność, popularność i obecność medialna.

Zamów papierowe PODSUMOWANIE sezonu NHL! Ach co to był za sezon 22/23!

Tymczasem mam wrażenie, że NHL robi wszystko by jej nie zyskać. Są bowiem rozwiązania, które nie kosztują absolutnie nic, i podnoszą poziom ekscytacji rozgrywkami. Na taki pomysł wpadła właśnie NBA, ogłaszając stworzenie nowych rozgrywek prowadzonych równolegle do sezonu zasadniczego. NHL jak zwykle powiedziała leniwie „meh” i przewróciła się na drugi bok, zapadając w swój typowy letni sen. Tłumaczę, dlaczego to błąd.

Ten tekst to felieton

Puchar NBA. Oto co wymyślili koszykarze

__________________________________

Aby czytać dalej

Wybierz jedną z opcji abonamentu i ciesz się nieograniczonym dostępem do serwisu. NHL w PL to miejsce naszej pracy. Traktuj nas jak gazetę lub magazyn. Dziennik lub miesięcznik, przy tworzeniu którego działa wiele osób za określone wynagrodzenie.

Możesz nam zaufać! Współpracujemy z uznanymi na polskim rynku markami jak TVP, czy wydawnictwo SQN, a o naszej rzetelności i bezpieczeństwie całego procesu świadczą już setki sprzedanych przez nas abonamentów.

Płatność jest prosta i intuicyjna ale w razie wątpliwości w FAQ zobaczysz jak wygląda proces zakupu. Zapraszamy do działu z darmowymi artykułami gdzie będziesz mógł przekonać się, że naprawdę warto w nas zainwestować.

Istnieje możliwość zapłaty zwykłym przelewem bankowym. W tym celu proszę wykonać przelew na konto:

NHL W PL
ING: 55 1050 1562 1000 0097 7781 8684

W tytule należy podać wybrany abonament i adres e-mail. Jak tylko otrzymamy pieniądze, uaktywnimy konto. Można to przyspieszyć przesyłając nam potwierdzenie przelewu na re******@nh**.pl

Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 30 dni19 zł
Anuluj
Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 90 dni50 zł
Anuluj
Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 180 dni90 zł
Anuluj

Puchar Kanady/Południa. Oto co mogłaby wymyślić NHL

Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 30 dni19 zł
Anuluj
Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 90 dni50 zł
Anuluj
Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 180 dni90 zł
Anuluj

Tak wyglądałaby tabela, a tak terminarz

Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 30 dni19 zł
Anuluj
Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 90 dni50 zł
Anuluj
Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 180 dni90 zł
Anuluj

NHL. Na cHolerę robić Lepiej. Sami siebie skrzywdźmy

Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 30 dni19 zł
Anuluj
Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 90 dni50 zł
Anuluj
Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 180 dni90 zł
Anuluj

9 KOMENTARZE

  1. Votum separatum. Od mieszania herbata słodsza się nie zrobi. W Europie zwiększenie ilości rozgrywek i pucharów w piłce nożnej zwiększyło zyski ale nie zainteresowanie dyscypliną. Puchar Ligi w wielu krajach trzeba było odwołać w wyniku fatalnego zainteresowania.

    W NCAA nic nie kombinują z rozgrywkami, a pobili rekordy oglądalności w tym roku.

     
    • A jak zmierzyłeś zainteresowanie? Bo jeśli tylko oglądalnością TV to jesteś w błędzie i patrzysz jednowymiarowo. Patrz w sieć i wartość marketingową i porównaj sobie wartości sprzed 5-10 lat i jak bardzo wszystko uciekło NHL

       
      • Głównie oglądalność. Ale też badania marketingowe pokazujące zainteresowania daną dyscyplina sportu. To wynika poniekąd z pierwszego. Ale też oglądalność zależy od dostępności – czy w kanałach ogólnodostępnych czy też ograniczonych w pewnie sposób, głównie abonamentem. Ale uważam, że oglądalność to ostateczny wyznacznik. I to w obydwu wymiarach: bezwględna i względna w odniesieniu do bezpośredniej konkurencji. Z oglądalności wynika późniejsza wartość marketingowa. To telewizja generuje zasięgi, któe później można monetyzować.

        Zgadzam się, że wszystko uciekło NHL. Ale 10 lat odniesienia to chyba za dużo. Podzieliłbym ten okres na pół. Ostatnie pół dekady w NBA to porażka za porażką (play-in to chyba jedyny sukces, i to całkiem przypadkowy, bo w kowidzie ciężko było wyraźnie oddzielić ostatnie drużyny pierwszej ósemki w konferencji od tych niżej). Oglądalność szoruje im po dnie.

         
  2. Głównym problemem NHL jest to że hokej to niszowy sport. Do tego ‚zimowy’ a takimi ciężko zainteresować miejsca gdzie nie tych zimowych/hokejowych tradycji.

    Może będę w mniejszości ale ja lubię to tradycyjne NHL nawet jeśli ma być zaściankowe. A droga jaką idzie NBA nie podoba mi się ani trochę. Zawodnicy podpisujący maksymalne kontrakty na setki milionów po kilku miesiącach stwierdzają że grać nie będą dopóki nie wytransferują ich do wybranego klubu. Taki Ben Simmons od dwóch lat rozegrał kilkanaście spotkań bo czy gra czy nie lada płynie, Harden trzeci rok z rzędu wymusza transfer z klubu. Aaaa panie idź pan z taką ligą.

     
    • Ludziom też ten kierunek NBA się nie podoba. W pięciu najgorzej oglądanych finałach minionych 30 lat zawierają się ostatnie cztery. To, za co można pochwalić NBA, to nowe CBA. Tworzenie all-starów nie będzie praktycznie możliwe, co uczyni wymuszanie dużo trudniejsze. Ale to akurat w NHL już istnieje od jakiegoś czasu.

       
  3. Witam. Mam pytanie z innej beczki. Viaplay wycofuje się z polski. Czy z związku z tym można będzie wykupic NHL Tv?

     
    • Nie wiadomo. Zależy to od paru rzeczy. Najważniejsze, to co zroni sama ViaPlay: zamknie działalność, odsprzeda prawa lub cały biznes albo może wymyśli jeszcze coś innego. Oficjalnie nie ma żadnej informacji ale chłopaki współpracujący z tą wydmuszką mogą coś wiedzieć.

      Inna sprawa jak na ewentualne zmiany zareaguje sama NHL. Najgorszy scenariusz jest taki, że nawet przy zupełnym zniknięciu ViaPlay i hokeja z naszego kraju, ktoś zapomni albo nie będzie mu się chciało nawet kliknąć i odblokować nhl.tv na Polskę.

       
      • Canal + już zainwestował w 12 procent Viaplay. Być może wykupią znacznie więcej, myślę że rozmowy trwają… ALE póki co jest też oficjalny komunikat viaplay że następny sezon ze wszystkim u nich w serwisie.

         

Comments are closed.