Za nami pierwszy sezon nowej telewizyjno-internetowej odsłony oglądania NHL w Polsce. Przed poprzednim sezonem prawa do pokazywania rozgrywek najlepszej ligi świata nabyło Viaplay i zrealizowało całą kampanię 2021/22. Kolejna edycja także odbędzie się dla zwykłego polskiego zjadacza chleba na „antenie” Viaplay, ponieważ dawniej dostępna usługa NHL.tv nie jest już oficjalnie obsługiwana w naszym kraju.

NHL w Viaplay – recenzja za pierwszy sezon

Z mieszanym odbiorem przyjęła się emisja pierwszego sezony NHL pod egidą Viaplay w Polsce. Rzeczami na które najbardziej narzekali widzowie były częste problemy techniczne, ograniczone możliwości odtwarzacza, czas dostępności materiałów do odtworzenia (tylko 48h). Jako pozytywy często wymieniano dostępność programu NHL On The Fly, wybór meczów z polskim komentarzem o godzinach przystępnych dla Polski (mecze wieczorne od 18 do 23), a także cenę.

Cena oglądania NHL w Polsce. Będzie drożej

Tranzycja z usługi NHL.tv do Viaplay wywołała sporo dyskusji, różnie można było na to patrzeć, powstały wszelkiego typu wyliczenia. Trzeba było jednak przyznać, że za 34 złote miesięczne, wraz z pakietem innych dyscyplin do oglądania (dużo piłki nożnej, ale niedawno także hokejowa SHL, bejsbol MLB i wiele innych) finansowo można było uznać tę zmianę za względnie korzystną. Z tym jednak koniec, bowiem cena za miesiąc korzystania Viaplay ma wzrosnąć o 60 procent.

Viaplay koszt z 34 zł na 55 zł

Od 1.03.2023 r. w Twojej subskrypcji automatycznie zostanie zastosowana stawka 55 zł/mies. – czytamy na stronie skandynawskiej platformy streamingowej. To oznacza że miesięcy korzystania z NHL za cenę 34 zł zostało wciąż wiele (pięć), ale już za kolejne trzy zapłacimy o prawie dwa raz więcej. Owszem istnieje możliwość zachowania starej ceny, ale trzeba by opłacić pakiet z góry na cały rok po starej stawce.

NHL w Viaplay. Wpływ na popularyzację

Tworzymy serwis o NHL od czasów, gdy NHL w ogóle nie była dostępna w żadnej z telewizji. Dysponujemy danymi na przestrzeni wielu lat tak zwanej klikalności różnych fraz. W ostatnim sezonie zanotowały one spor spadek względem okresu, gdy NHL pokazywana była w TVP. Trudno się dziwić – transmisje na otwartej bezpłatnej antenie momentami docierały do dziesiątek a nawet setek tysięcy widzów. W płatnej konwencji Viaplay to niemożliwe, a podniesienie cen będzie jeszcze mocniej ograniczać popularyzację ligi (lub działać na korzyść nielegalnych streamów, co jednocześnie w statystykach NHL będzie marginalizować polski rynek jako wartościowy).

10 KOMENTARZE

  1. Witam wszustkich.
    Mam pytanie dotyczące bluz meczowych/koszulek meczowych. Jako fani NHL na pewno kupowaliście jakieś akcesoria swoich ulubionych drużyn. Czy możecie się podzielić gdzie tzn. z jakich stron kupowaliście bluzy albo koszulki meczowe? Szukałem i jest kilka stron ale wole się zapytać i mieć sprawdzone źródło.
    Pozdrawiam.

    Wybaczcie za tą wiadomość pod kolejnym postem ale bardzo mi zależy na uzyskaniu odpowiedzi. Dziękuję za wyrozumiałość 👌

     
  2. W tvp były tylko niektóre mecze, oglądalność w Viaplay rozkłada się na wszystkie 1300-1400 meczów w sezonie. No ale skoro klikalność kluczowych fraz spadła to pewnie faktycznie nawet łączna oglądalność wyraźnie mniejsza. Szkoda, z drugiej strony to normalne że płatna usługa mniej powszechna niż bezpłatna, co zresztą napisane jest w artykule. Z tą podwyżką to się mogą przejechać. Mają PL i F1 ale stracili Lewego. Premier League bardzo prestiżowa, ale ponoć w Canal+ miała 10 razy mniejszą oglądalność niż nasza Ekstraklasa. Przy tak dużej cenie (a dla wielu kibiców PL to jedyny ważny punkt oferty Viaplay) tych kibiców pewnie będzie mniej niż w C+.

     
  3. Niestety chyba NHL odgrywa marginalną rolę w ofercie Viaplay. O czym świadczy brak polskiego komentarza finałów. Nie wiem jakie są stawki, ale przykre, że uznano, że nie warto dopłacać polskim komentatorom, bo kto jest pasjonatem ten obejrzy i po chińsku, a komentarz zrozumiały nie przyciągnie nowych klientów….