W połowie wakacji zaprosiłem Was na sentymentalną podróż do początków wirtualnego hokeja. Dotarliśmy wówczas do końcówki lat 80. minionego stulecia.

Wirtualny hokej – początki

Czas zerknąć na to, co działo się na początku kolejnej dekady.

W 1990 roku na rynku północnoamerykańskim i europejskim ponownie zagościła produkcja dedykowana platformie Sega Master System. Gra nosiła tytuł “Slap Shot” i pozwalała cieszyć się rywalizacją z udziałem ponad 20 reprezentacji narodowych. Wizualnie gra nie odbiegała specjalnie od trendów wyznaczonych w tym okresie przez podobne produkcje. Lodowisko przypominało swoim wyglądem prawdziwy hokejowy obiekt, a na nim poruszała się właściwa liczba graczy, którzy jednak bardziej przypominali wojownicze żółwie ninja niż hokeistów. Gra pozwalała wybrać jeden z dwóch trybów (spotkanie towarzyskie lub turniej), a rywalizacja mogła następować pomiędzy graczem a AI lub pomiędzy dwoma graczami. Do wyboru była jedna z 24 ekip, które zostały podzielone na trzy grupy (od najsilniejszej A do najsłabszej C).

Twórcy gry bazowali na ówczesnym podziale dywizji hokejowych mistrzostw świata, stąd w grupie A znalazło się miejsce nie tylko dla Kanady, USA, Szwecji czy Związku Radzieckiego, ale również i dla Polski. Wybór rywalizacji w tej grupie oznaczał grę na najwyższym poziomie trudności. Grupa B z Austrią, Danią, Włochami, Francją czy Szwajcarią oznaczała poziom średni, a grupa C, w której występowały m.in. zespoły Węgier, Holandii, Jugosławii czy obu Korei – poziom najsłabszy. Gra nie umożliwiała rywalizacji pomiędzy drużynami z różnych grup, nawet w trybie rozgrywki towarzyskiej. Podkreślano, że “Slap Shot” nie był szczególnym przełomem w historii hokejowych gier. Wizualnie nawiązywał do innych tytułów z tego czasu, mógł się jednak pochwalić wprowadzeniem opcji “Shot Cam Replay”. Na tym jednak nowinki w zasadzie się kończyły, ale prawdziwi fanatycy takiej rozrywki wciąż mogą spróbować swoich sił z tym tytułem, korzystając ze specjalnego emulatora.

Jakiś czas przed debiutem “Slap Shot” na rynku spore sukcesy zaczęła święcić produkcja przygotowana przez Bethesda Softworks. Firma znana była w połowie lat 90. głównie ze świetnej serii “The Elder Scrolls”, ale jej początki w branży nie były tak znakomite. W pierwszych latach istnienia firma wdała się m.in. w niezbyt udaną współpracę z Electronic Arts przy tworzeniu pierwowzoru futbolowego Maddena, co skończyło się pozwem na kwotę ponad 7 mln dolarów. W takich też okolicznościach Bethsesda przygotowała produkcję hokejową, pozyskując prawa do wykorzystania nazwiska Wayne’a Gretzky’ego. Gra “Wayne Gretzky Hockey” pojawiła się na kilku platformach i systemach operacyjnych, w tym na Amidze, Atari ST, Nintendo czy komputerach wyposażonych w system DOS. Produkcją mogli się też cieszyć użytkownicy maszyn spod znaku Apple’a.

Pierwsza odsłona gry miała swój debiut w czasie, gdy Gretzky

__________________________________

Aby czytać dalej

Wybierz jedną z opcji abonamentu i ciesz się nieograniczonym dostępem do serwisu. NHL w PL to miejsce naszej pracy. Traktuj nas jak gazetę lub magazyn. Dziennik lub miesięcznik, przy tworzeniu którego działa wiele osób za określone wynagrodzenie. 10 złotych za miesięcznik złożony z 100 stron (średnia ilość artykułów w portalu) to uczciwa cena.

Możesz nam zaufać! Współpracujemy z uznanymi na polskim rynku markami jak TVP, czy wydawnictwo SQN, a o naszej rzetelności i bezpieczeństwie całego procesu świadczą już setki sprzedanych przez nas abonamentów. Płatność jest prosta i intuicyjna ale w razie wątpliwości w FAQ zobaczysz jak wygląda proces zakupu. Zapraszamy do działu z darmowymi artykułami gdzie będziesz mógł przekonać się, że naprawdę warto w nas zainwestować.

Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 30 dni15 zł
Anuluj
Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 90 dni39 zł
Anuluj
Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 180 dni72 zł
Anuluj

2 KOMENTARZE