Bakersfield, miasto położone w Kalifornii, stało się przez chwilę słynne „w Internetach” za sprawą filmiku (virala) z otwarcia meczu hokejowego.

8 lutego 2013 drużyna gospodarzy – Bakersfield Condors – otwierała mecz przeciwko rywalom z ECHL – Las Vegas Wranglers (drużyna przestała istnieć w 2015 roku) – spektaklem o nazwie „Cirque du Condorstown”. W przedstawieniu brali udział cyrkowcy: akrobaci, szczudlarze, wśród artystów znalazłby się również człowiek-guma. Kondory zatrudniły również ptasiego trenera – o dumnej ksywce „The Birdman” – który miał dostarczyć na spektakl żywego kondora andyjskiego.

Odpowiedzialni za przygotowania show mieli nadzieję, że ptak, wabiący się Queen Victoria, wskoczy na przygotowaną dla niego żerdź na środku lodu w Dignity Health Arena (w 2013 roku Rabobank Arena), ku wielkiej uciesze fanów. I rzeczywiście, fani mieli ubaw po pachy – na skutek kilku pomyłek „Królowa Wiktoria” wyswobodziła się z objęć swojego opiekuna, poślizgał się po lodzie, doleciał do ławki gospodarzy (gdzie wywołał małą panikę), znowu uciekł opiekunowi i udał się do szatni.

Ptak był oazą spokoju…

„Tuż przed ceremonią ptak był oazą spokoju… przynajmniej tak myśleliśmy” komentował Kevin Bartl, wtedy radiowy spiker, obecnie wice prezydent marketingu drużyny z Bakersfield.

Ludzie związani z organizacją zdawali sobie sprawę, że niefortunna ceremonia zostanie nagłośniona, ale nie zdawali sobie sprawy w jak dużym stopniu. Nagrania puszczane były w „SportsCenter” telewizji ESPN, programach „Good Morning America” i „The Today Show”. Zarząd drużyny odbierał telefony od Animal Planet i Discovery Channel, a nawet od twórców jednego z japońskich show, którzy chcieli puścić nagranie w swoim programie.

Wideo z ceremonii, które w 2021 roku miało już ponad 1,2 miliona wyświetleń na oficjalnym kanale drużyny Kondorów na platformie YouTube, do dziś zyskało jeszcze większy rozgłos. Celem złapania perspektywy dodajmy, że drugie najpopularniejsze wideo drużyny z Bakersfield to bójka całych drużyn z 2012 roku, która miała 255 tysięcy wyświetleń.

„To z pewnością pierwsze wideo z niższych lig, które zdobyło taką popularność” stwierdził Bartl.

Do dzisiaj to wydarzenie jest w pewien sposób symbolem organizacji z Bakersfield, która swoją drogą postrzegana jest jako nie stroniąca od ekscentrycznych sposób reklamowania swojej drużyny. Niefortunna ceremonia z udziałem ptaka ugruntowała patrzenie na Kondory z Bakersfield jako jedną z bardziej kreatywnych drużyn jeśli chodzi o marketing. Obecnie drużyna gra w AHL, gdzie jest filią Edmonton Oilers.

Poniżej znajdziecie opowieści ludzi, którzy brali udział w tej „szopce” i z pierwszej ręki mogą zrelacjonować, co wydarzyło się tego dnia.

Burza mózgów

__________________________________
Aby czytać dalej

Wybierz jedną z opcji abonamentu i ciesz się nieograniczonym dostępem do serwisu. NHL w PL to miejsce naszej pracy. Traktuj nas jak gazetę lub magazyn. Dziennik lub miesięcznik, przy tworzeniu którego działa wiele osób za określone wynagrodzenie.

Możesz nam zaufać! Współpracujemy z uznanymi na polskim rynku markami jak TVP, czy wydawnictwo SQN, a o naszej rzetelności i bezpieczeństwie całego procesu świadczą już setki sprzedanych przez nas abonamentów.

Płatność jest prosta i intuicyjna ale w razie wątpliwości w FAQ zobaczysz jak wygląda proces zakupu. Zapraszamy do działu z darmowymi artykułami gdzie będziesz mógł przekonać się, że naprawdę warto w nas zainwestować.

Istnieje możliwość zapłaty zwykłym przelewem bankowym. W tym celu proszę wykonać przelew na konto:

NHL W PL
86291000060000000003362403

W tytule należy podać wybrany abonament i adres e-mail. Jak tylko otrzymamy pieniądze, uaktywnimy konto. Można to przyspieszyć przesyłając nam potwierdzenie przelewu na re******@**lw.pl

Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 30 dni22 zł
Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 90 dni60 zł
Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 180 dni108 zł